ASEKOL – organizacja odzysku sprzętu, baterii i opakowań. KOMPLEKSOWE usługi dla wprowadzających.

BEZPŁATNY WEBINAR: Sprzęt, baterie i opakowania wprowadzane zgodnie z prawem – jak uniknąć milionowych kar.

Wprowadzasz sprzęt, baterie, opakowania – jak optymalizować koszty wprowadzenia?

Jakie sankcje grożą podmiotom zobowiązanym do wpisu do rejestru BDO, za działanie niezgodnie z przepisami?

Opis i cel szkolenia

Nie wiesz, czy jesteś wprowadzającym?

Czy dotyczą Cię przepisy środowiskowe w tym z zakresu Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta?

 

Nie martw się – odpowiemy na te pytania!

Jednym z podstawowych, ustawowych obowiązków importerów czy producentów jest rozliczanie wprowadzanego na rynek sprzętu elektrycznego i elektronicznego, baterii oraz opakowań. Powiemy jak to zrobić, kto jest zobowiązany do rejestracji w BDO i jakie ma obowiązki. Czy można optymalizować koszty środowiskowe związane w wprowadzeniem produktów na polski rynek?

W trakcie webinarium wyjaśnimy:

  •  kto ma obowiązek rozliczać wprowadzenie sprzętu, baterii oraz opakowań?
  •  jaka jest klasyfikacja produktów i jakie są rodzaje opakowań podlegających ewidencji?
  •  jakie sankcje grożą za nieprowadzenie ewidencji lub prowadzenie jej nierzetelnie?
  •  co wpływa na koszty wprowadzenia produktów i opakowań?
  •  jak wprowadzenie w roku poprzednim przekłada się na koszty w roku bieżącym i kolejnym
  •  jakie obowiązki od przedsiębiorcy przejmuje organizacja odzysku?
  •  jak uniknąć kary w wysokości 1 000 000 zł

Program szkolenia: 22 maja 2025 Godz. 11.00-12.30

Cześć I (ok. 60 min)

Wprowadzenie – dlaczego przedsiębiorcy mają obowiązek rozliczać sprzęt, baterie i opakowania?

Klasyfikacja produktów i rodzaje opakowań podlegających ewidencji;

Jakie obowiązki ma wprowadzający produkty i produkty w opakowaniach;

Jakie obowiązki od przedsiębiorcy przejmuje organizacja odzysku?

Ewidencja produktów i opakowań

Co powinna zawierać ewidencja?

Jak ewidencjonować produkty, opakowania nabyte na własne potrzeby?

Czy ewidencjonować opakowania lub produkty w opakowaniach wywiezione z kraju?

Jak długo przechowywać ewidencję?

Co wpływa na koszty wprowadzenia produktów i opakowań?

Jak wprowadzenie w roku poprzednim przekłada się na koszty w roku bieżącym i kolejnym?

Cześć II – Sesja pytań / dyskusja (ok. 30 min.)

W drugiej części webinaru odpowiemy na Twoje pytania na żywo. To idealna okazja, by rozwiać wątpliwości i uzyskać praktyczne wskazówki dopasowane do rodzaju Twojego biznesu. Zadaj pytanie w trakcie spotkania – będziemy tam, by Ci pomóc i ułatwić działanie zgodnie z przepisami.

Prelegenci

Beata Bartosiak

Beata Bartosiak

Koordynator Działu Doradztwa Środowiskowego ASEKOL PL

Z wykształcenia oraz pasji inżynier ochrony środowiska. Absolwentka Wydziału Inżynierii Środowiska na Politechnice Warszawskiej oraz studiów podyplomowych „Prawo Ochrony Środowiska” na Uczelni Łazarskiego.

Zawodowo, od lat pomaga przedsiębiorcom w poruszaniu się w obrębie przepisów ochrony środowiska. Pomaga zrozumieć przepisy gospodarki odpadami oraz optymalizuje koszty zagospodarowania wytwarzanych odpadów w firmie.

Ulubione zagadnienie? Zdecydowanie Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta (ROP) i przepisy z nią związane.

Realizuje audyty i szkolenia środowiskowe. Zapewnia wsparcie przy przygotowaniu lub podczas kontroli WIOŚ, IH. Nieustająco poszerza wiedzę merytoryczną i praktyczną. Poprzez realizację kompleksowej obsługi środowiskowej swoich klientów zmniejsza ryzyka ogromnych kar i wielomilionowych opłat.

Ignacy Kaźmierczak

Ignacy Kaźmierczak

Key Account Manager ASEKOL PL

Absolwent Międzywydziałowych Studiów Ochrony Środowiska na Uniwersytecie Warszawskim. Pasjonat rozwiązań ekologicznych oraz sportów napędzanych siłą wiatru lub własnych mięśni.

W zawodzie pomaga przedsiębiorcom realizować obowiązki środowiskowe związane z wprowadzaniem sprzętu elektrycznego i elektronicznego, baterii i akumulatorów oraz produktów w opakowaniach.

Dzięki profesjonalnemu podejściu i świadomości, że praca z klientem to praca z drugim człowiekiem, buduje zaufanie i wieloletnie relacje.

W codziennej pracy, widzi potrzeby, analizuje, optymalizuje, a przynoszone rozwiązania dają mu oraz jego klientom wielką satysfakcję.